MikoFanboy

Don't Starve Pocket Edition needs some attention!!!

Recommended Posts

thegreatJash    439

I have never played it, and I think Nintendo Switch edition needs more love. Please bring Hamlet and Together over to Switch, that would be a dream come true Klei.

Edited by thegreatJash
  • Like 3

Mike23Ua    7258

I have both mobile apps- the only thing I really would like is to see Wigfrid and Webber added to the Shipwrecked App (they weren’t playable in it last I played)

But.. I also only play the mobile versions when I’m like: In a hospital waiting in waiting room or something and not at home to play on my console.

Yes mobile could use a few small updates- but I’m not sure about Mods..

• Like 1

Mike23Ua    7258
3 hours ago, Hornete said:

how would adding mods work

The same way it works for Minecraft Mobile?

(you can not use mods on Xbox or PS4.. you CAN Use them on mobile)

Which is stupid- it’s just Microsoft/Sony wanting to make profit off selling boat loads of DLC that prevents the consoles from getting mods when MOBILE already has access to them.

It sort of makes Mobile the better place to play the game on because of it.. but anyway the point is- Minecraft already allows mods on Mobile, pretty sure that DS could do it as well if Klei wanted to.

The only downside to that would be that they would probably have to update the mobile version often to keep the mods compatible with it- and I don’t think they would Want to invest time and resources into that (I’d rather get more DST content instead anyway)

• Like 2
  • Thanks 1

MikoFanboy    621
16 hours ago, Hornete said:

how would adding mods work

the same way other app allow you to add stuff to its file
(it already easy on Android so I not gonna talk about it)

on Ios you can do that if the App allows you to

Minecraft bedrock allow this so people can donwload world, texture pack, add-on (aka mod) and this isn't exclusive for MC

Terraria mobile, Stardew Valley mobile both allow you to download and import world to your game on mobile

(in fact, Stardew Valley mobile allow you to import your existing save from the pc version)

13 hours ago, Mike23Ua said:

(you can not use mods on Xbox or PS4.. you CAN Use them on mobile)

Which is stupid- it’s just Microsoft/Sony wanting to make profit off selling boat loads of DLC that prevents the consoles from getting mods when MOBILE already has access to them.

actually, you CAN use mod on console, you just need to  work-around it :v

you can't download mod because console doesn't have a way to download file

but if you make a world that has add-on in it on other platforms and upload it to realm, you can use realm to export the world to your game on console and play it 

13 hours ago, Mike23Ua said:

The only downside to that would be that they would probably have to update the mobile version often to keep the mods compatible with it- and I don’t think they would Want to invest time and resources into that (I’d rather get more DST content instead anyway)

aren't they said that they have different teams for different projects?

Edited by MikoFanboy
  • Like 1

Slagger    973

This guy is mostly right. Same thing happened to the single player DS too... But there was tons of post about other DS versions updates, merging games etc. but I don't think its gonna happen.

Also they don't have to add content to the game until they die. But bug fixes are important, you are right about that. Like you said they can give a qol update for android users includes mod support, bug fixes...

• Like 1

sovon9    132

I can feel it . Same like pc version android version of DS is also a paid version. so not getting desired experience is a big flaw of android version. Also the fact that a new game is coming to android with the style of DS can catch the mobile DS market :blue:

• Sad 1

Mike23Ua    7258
27 minutes ago, A Random Furry said:

Oh did it? I haven't seen

I just thought we just had wagstaff so far

Hamlet has been on Xbox for quite awhile now, but the devs also confirmed on Facebook* that it’s also coming to Playstation and Nintendo- 

Unfortunately.. the other versions aren’t ready to be released yet, but at least we know they’re still releasing someday :) 

C1DD1242-5BB9-4FB8-BC4C-F3703307F342.thumb.png.46694ad1bf3c30e781381ed0b83bab8b.png

Edited by Mike23Ua

Ludovicus    6

Yeah, i'd love some bug fixes. Currently my phone is better for playing DS than my computer, and it's also it's usually a lot easier to take out my phone and play than it is to get my computer ready. I've been enjoying it quite a bit, but sometimes the glitches are annoying =/

I'd also love it having hamlet for Android. I have it on pc but hadn't had the patient to go on and actually play it, but probably would play every now and then on my phone.

• Health 2

Regal    21

I don't have issues other than placing and planting items. It is very frustrating that your backpack opens up whenever you try to place anything in the lower half of the screen. 

Also it would be cool if the resolution of map was made higher. Everything looks blurry in the map. 

• Thanks 1

David2031    1
On 9/22/2020 at 11:30 AM, MikoFanboy said:

Em primeiro lugar, conheço este fórum para DST e peço desculpas

mas em minha defesa, você viu o fórum da versão de bolso? quase todos eles não têm nem uma única resposta. Eu sinto que até mesmo o dev esquece sua existência devido ao fato de que muitos deles são relatórios de bug, por exemplo, o bug do boss não gera está no jogo há anos 

há algum relatório de bug sobre isso no fórum SEM RESPOSTA DO DEV

Ao contrário da versão para PC, a maioria do jogador na versão móvel não sabe sobre o fórum para relatar o bug que conhece, então ele precisa de muita atenção do próprio desenvolvedor 

o problema do "chefe não desova" saiu do jogo por Deus sabe quando e ainda está lá até hoje : | 

-----------------

parece que você possui toda a versão do jogo no PC, por que se importa?

• Sim, eu possuo todos eles, mas isso não significa que eu apenas jogo a versão para PC, às vezes eu jogo a versão móvel e é tão frustrante quando você recebe alguma falha visual ou bug de jogo que pode arruinar meu mundo (spoiller, faz!)
  • Sou fã do DS desde o início até hoje, uma coisa que amo fazer é colocar meu amigo neste jogo. Mas nem todo mundo tem um PC para jogar, muitos vão procurar a edição de bolso no telefone. É muito triste que, devido ao número de bugs, falhas, eles simplesmente abandonem o jogo 

-----------------

se o desenvolvedor tiver descontinuado o desenvolvimento desta versão, mas se você fizer isso, tire o jogo da loja, por favor

se você mantiver essa versão viva, ela pode dar atenção a você? você não disse que você tem uma equipe diferente para um projeto diferente? então onde está a equipe para a edição de bolso ???

-----------------

Além disso, adoraria ter algum suporte oficial para mod

"não, o telefone não suporta mod"

deixa eu te dizer, tem uma versão que foi modificada para ter suporte a mod, não só isso, mas também corrige todos os bugs do jogo, sabe, o bug que suportava ser corrigido pelo próprio desenvolvedor

Không có mô tả ảnh. 93707310_1742923459182294_302042625903427584_o.jpg? _Nc_cat = 111 & _nc_sid = 07e735 & _nc_ohc = WjYD-mI5z2EAX-UGC39 & _nc_ht = scontent.fhan2-2.fna & oh = be936498cff0c2695c37cb8c4d49b739 & oe = 5F904917

93156044_1742923492515624_2269627909398331392_o.jpg? _Nc_cat = 108 & _nc_sid = 07e735 & _nc_ohc = GKL-53v1KlkAX-IHAYj & _nc_ht = scontent.fhan2-3.fna & oh = e1781183c464d4fc67c8d121c89e9a4d & oe = 5F8F8B01Hình ảnh có thể có: văn bản cho biết 'Dorit 1 Starve SHIPWRECKED PlaY!  Opções de Mods e Saída de idioma '

----------

mesmo que alguns telefones antigos não consigam lidar com o jogo básico em si, muito menos com modded, Klei pode optar por parar de oferecer suporte a telefones antigos, o Minecraft começou a fazer isso recentemente com sua edição de base para adicionar personalização de add-on mais avançada. Hoje em dia, você tem um telefone que pode rodar jogos como Pubg, Fortnite, Minecraft (com shader avançado), não acho que DS com algum mod possa ser um problema

-----------

se houver uma versão melhor, por que você simplesmente não joga ao invés de reclamar aqui? 

• Primeiro, não é oficial, é como a declaração "por que você não usa mod em vez de dizer ao desenvolvedor para adicionar novo conteúdo" 
  • Em segundo lugar, pago pelo jogo, tenho o direito de reclamar da sua qualidade. Embora os jogadores do celular sejam pequenos, ele ainda faz parte da comunidade DS!
  • Terceiro, sou um fã de longa data e quero apoiar o desenvolvedor, da última vez que verifiquei, baixar uma versão privada em vez de pagar pelo jogo não é uma forma de apoiar o seu desenvolvedor favorito

-----------

Estou em um grupo de DS, quando alguém quer perguntar sobre o desejo de jogar DS no celular, a primeira coisa que as pessoas recomendam é a versão modificada e não a versão oficial. Embora, como torcedor do Klei por anos, não possa discordar deles, porque sei na verdade que, se gastarem seu dinheiro e conseguirem um jogo de bugs, abandonarão o jogo imediatamente. É por isso que quero perguntar ao desenvolvedor, vocês ainda se importam com essa versão? se não, sugiro removê-lo da loja

obrigado pela leitura ...

Maybe they gave up for good: https://youtu.be/pSxCHRwT9IA

It is sad the direction the franchise will take with tencent.

Edited by David2031
  • Sad Dupe 1