Error dontstarve_steam.exe stopped working

Hasuta
  • Known Issue

This message on image.

dontstarve_steam.exe stopped working
A problem caused the program to stop working correctly. Windows will close the program and notify you if a solution is available.

I am Brazilian and I need help.

Screenshot_1.png

User Feedback

Hello @Hasuta, welcome to the forums. Is this the first time you attempted to run DST or were you able to play the game before this happened? I'd suggest you try out the methods in this Klei Support Article. Report back if none of those methods work.

Good luck, cheers.

• Like 1

Share this comment

Oii, estou com o mesmo problema /: já fiz tudo que está no suporte e nada adiantou, sendo que alguns meses atras o DST funcionava sem problema algum

Hi, I have the same problem /: I have done everything that is in the holder and nothing worked, and some months ago DST worked without any problems

Share this comment

O pior é que eu já fiz isso também e várias vezes e mesmo assim não arrumou e não é problema em questão dos requisitos pois o jogo funcionava antes e agora não quer mais funcionar :c

Share this comment

@ellengcosta Hmm... já vi isso acontecendo com algumas outras pessoas aqui nos fórums...

Todos os seus drivers estão atualizados? Tenta ver se sim, algum deles pode estar causando algum tipo de problema de compatibilidade.

• Like 1

Share this comment

@ellengcosta Bah, então não sei mais o que poderia fazer...

Mas olha, esse bug foi marcado como "Known Issue", o que quer dizer que os desenvolvedores já devem estar tentando corrigir o problema! Agora o jeito é esperar.

Ah, e bem-vinda aos fórums, espero que goste daqui. É bem aconchegante :)

• Like 1

Share this comment

Could you provide us with your DxDiag.txt and your client_log.txt files? These should give us a better idea of what's happening here. Your client_log is in Documents\Klei\DoNotStarveTogether\client_log.txt

Share this comment

Hello sirs for some reason that I have no idea this error tb started to happen to me then looking through the community behind the solution I found this https://steamcommunity.com/app/322330/discussions/0/2425614539583997710/ ok so I saw the problem and caused by the discord close the discord check the integrity of the game cache and boom its fix
Ola senhores por algum motivo que eu não faço a menor ideia esse erro tb começou a acontecer comigo então olhando pela comunidade atras da solução eu achei isso https://steamcommunity.com/app/322330/discussions/0/2425614539583997710/ ok pelo que eu vi o problema e causado pelo discord feche o discord  verificar a integridade de cache do jogo and boom its fix

Share this comment