Jump to content

Willow suggestions


Recommended Posts

Hi. I'd like Willow update be more like this.

Common:

1. Willow lighter shoud act as a torch in terms of setting objects on fire and the fire should spread faster and be stronger (to produce more charcoal and dust faster). But in order to make other players not be afraid of Willow, she should have option to rightclick mouse while wearing the lighter to extinguish fire in the area. This should not be part of skill tree, it should be regular mechanic. 

2. Mobs dying from fire damage should drop burning (not burned) loot so Willow should extinguish it. This should work same for other players, not Willow only.

3. WIllow better to have immunity to heat. It would become a viable reason to play her longterm. Could be achieved by skill tree however.

4. Ligher should be charged by default with either burned creature souls or nighmare fuel or red gems or ashes (single mechanic, game designers to choose). No need for skill tree here.

Ligher fuel analysis:

  • Nighmare fuel: thematic, and pretty natural to me since you fight nightmare creatures with Bernie.Possibly would be a conflict with Maxwell since he needs a lot of nightmare fuel also, but l don't think so. 
  • Burned creature souls: the main problem here is how it would interact with Wortox souls collection? If creatures would drop both burned and regular soul, it would be strange. If they'll drop burned one, then Wortox will hate Willow.
  • Red gems. Red gems is rather rare resource (you need red hounds or extra luck in caves) so they should provide ~50% charge to lighter and ligher spells should be cheap to maintain. But this is pretty interesting option and a decent reason for Willow to like summer.
  • Ashes. Ashes are easily collectable so in order to counter it's cheapness lighter should use tons of it to charge. E.g. 1 ash is 5-8% of charge then you need to spend stack to make it 100% charged. Also spells should cost a lot. While spells provide great damage Willow players will spend a lot of time and item slots to be able to recharge lighter.

Skill trees:

  • Lighter
    1. Icrease bright radius
    2. Enemies set on fire with ligher burn longer/receive higher damage
    3. Spells, but they consume lighter durability, like Maxwell spellbook. But since lighter can be charged you still depend on resources.
  • Bernie
    1. Increase insulation/sanity boost while wearing Bernie
    2. Bernie tankiness/regeneration
    3. Burning Bernie
  • Survival
    1. Overheating immunity (if it's not a perk)
    2. Ashes crafts. We need Willow to contribute to the team more. It could be some healing treats, or sleep powder (used by player to fall asleep and restore sanity  also working on Wickerbottom), or some lower damage version of gun powder.
Link to comment
Share on other sites

The skill tree only having two categories, "Bernie" and "Lighter", is rather lackluster. :v A Survival branch is a great idea. Tucking embers inside Straw Rolls / Fur Rolls for additional bonuses while sleeping could be nice thing.

I'd love to see some sort of boiler steam engine for Boats, although that is pushing it, lool.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, shaurun said:

Mobs dying from fire damage should drop burning (not burned) loot so Willow should extinguish it. This should work same for other players, not Willow only.

totally agree

is sad to see that klei seems to make willow the only character that can take advantage of fire. Willow should be the best at using fire but everybody should be able to use it

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Captain_Rage said:

It would make almost no difference between Willow and the other survivors then given how easy it is to put out fires using an Ice Staff.

... read the previous comment

is hard to communicate when people just answer for the sake of answering 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, shaurun said:

Привет. Я бы хотел, чтобы обновление Willow было более похожим на это.

Общий:

1. Ивовая зажигалка должна действовать как факел с точки зрения поджигания предметов, а огонь должен распространяться быстрее и быть сильнее (чтобы быстрее производить больше древесного угля и пыли). Но чтобы другие игроки не боялись Уиллоу, у нее должна быть возможность щелкнуть правой кнопкой мыши, когда она носит зажигалку, чтобы потушить огонь в этом районе. Это не должно быть частью дерева навыков, это должна быть обычная механика. 

2. Мобы, умирающие от урона от огня, должны сбрасывать горящую (не сгоревшую) добычу, поэтому Уиллоу должна ее потушить. Это должно работать так же и для других игроков, а не только для Уиллоу.

3. Ива лучше иметь невосприимчивость к жаре. Это стало бы веской причиной играть с ней в долгосрочной перспективе. Однако это может быть достигнуто с помощью дерева навыков.

4. Зажигалка по умолчанию должна заряжаться либо сожженными душами существ, либо кошмарным топливом, либо красными драгоценными камнями или пеплом (одна механика, на выбор геймдизайнера). Здесь нет необходимости в дереве навыков.

Анализ горючего:

  • Кошмарное топливо: тематическое и вполне естественное для меня, поскольку вы вместе с Берни сражаетесь с кошмарными существами. Возможно, это будет конфликт с Максвеллом, поскольку ему тоже нужно много кошмарного топлива, но я так не думаю. 
  • Сгоревшие души существ: основная проблема здесь в том, как они будут взаимодействовать с коллекцией душ Wortox? Если бы из существ выпадали и сожженные, и обычные души, это было бы странно. Если они бросят обгоревшую, Вортокс возненавидит Уиллоу.
  • Красные драгоценные камни. Красные драгоценные камни — довольно редкий ресурс (вам нужны красные гончие или дополнительная удача в пещерах), поэтому они должны обеспечивать заряд ~ 50% для более легких, а более легкие заклинания должны быть дешевыми в обслуживании. Но это довольно интересный вариант и достойный повод для Уиллоу полюбить лето.
  • Пепел. Пепел легко собрать, поэтому, чтобы компенсировать его дешевизну, для зарядки зажигалки следует использовать его тонны. Например, 1 пепел — это 5-8% заряда, тогда вам нужно потратить стек, чтобы он был заряжен на 100%. Также заклинания должны стоить дорого. Несмотря на то, что заклинания наносят большой урон, игроки Willow потратят много времени и слотов для предметов, чтобы иметь возможность легче перезаряжаться.

Деревья навыков:

  • Более легкий
    1. Увеличить радиус яркости
    2. Враги, подожженные зажигалкой, горят дольше/получают больший урон.
    3. Заклинания, но они потребляют меньшую прочность, как книга заклинаний Максвелла. Но поскольку зажигалку можно заряжать, вы все равно зависите от ресурсов.
  • Берни
    1. Увеличьте изоляцию/повышение здравомыслия при ношении Берни.
    2. Берни: живучесть/регенерация
    3. Горящий Берни
  • Выживание
    1. Иммунитет к перегреву (если это не перк)
    2. Поделки из пепла. Нам нужно, чтобы Уиллоу приносила больше пользы команде. Это могут быть лечебные лакомства или снотворный порошок (используемый игроком для засыпания и восстановления здравомыслия, также работающий на Уикерботтоме) или какая-то версия пороха с меньшим уроном.

idea where survival is interesting

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Please be aware that the content of this thread may be outdated and no longer applicable.

×
  • Create New...